חשיבות העיצוב בשיווק אתר אינטרנט

חשיבות העיצוב בשיווק אתר אינרנט

————————————————————

לכל בית עסק יש הרבה מתחרים מאותו תחום. בתי עסק חיים במציאות תחרותית והם חייבים ליצור לעצמם בידול על פני המתחרים כדי למשוך לקוחות אל בית העסק שלהם.
ההנחה הרווחת אצל בתי עסק רבים בעלי אתרי אינטרנט  היא שעיצוב האתר שלהם הוא דבר שולי, שהוא אינו הכרחי. הרבה בתי עסק חושבים שיותר חשוב תוכן האתר מאשר נראות האתר.
הנחה זו אינה נכונה, כיוון שהדבר הראשון שגולשים מסתכלים עליו, כמו בחיים עצמם, הוא הנראות. במקרה של האינטרנט – נראות האתר.
מחקר שנעשה בנושא גילה כי בזמן ממש קצרצר, תוך 8 שניות, הגולש מחליט אם להשאר באתר או לעזוב אותו, וזאת על סמך הסתכלות על העיצוב בלבד.
נראות האתר הוא הכלי השיווקי הראשוני והעיקרי של דף בית העסק.הוא משמש ככרטיס הביקור של בית העסק. ברגע שהאתר לא נראה טוב, אנשים מסיקים מסקנות שליליות על בית העסק, לא קוראים את התוכן ויוצאים מהאתר לטובת בית עסק מתחרה, בעל אתר עם נראות טובה יותר.
בגלל שאתרים בד"כ בנויים על תבניות עיצוב דומות, האתר צריך להיות מבודל, שונה משאר האתרים. נראות האתר חייבת להתבטא בנראות יחודית, המתאימה לצבעי המותג ואופי המותג. הנראות מתבטאת בצבעים נעימים לעין, בצבעים החוזרים על עצמם (בלוגו, ברקע, בצבע הפונט), במיקום התכנים, בסוגי הפונטים, וכו'. כמובן שחשובים גם התכנים באתר שצריכים להיות איכותיים ורלוונטים.
מטרת מנהלי אתרי האינטרנט היא למשוך גולשים לאתרים שלהם ולתת להם חווית גלישה טובה כדי שיהפכו ללקוחות חוזרים או/ו שמירת קשר רציף עם הגולשים, דבר התורם לחשיפה גדולה יותר.
ככל שיש ריבוי של כניסות, וכניסות חוזרות גוגל מזהה בכלי הקידום שלו את ריבוי הכניסות ומקדמת את האתר בתוצאות החיפוש. ככל שהאתר ממוקם בדפים הראשונים אחוזי ההקלקה על האתר הוא גבוה יותר. אחוזי הקלקה על אתר מסוים והשארות בו = חשיפה רבה יותר.
חשוב לציין כי אחת הסיבות המשפיעות ביותר על השארות  גולש באתר לפרק זמן סביר היא העיצוב.
לסיכום, רצוי וראוי להדגיש כי, עיצוב אתרי האינטרנט הוא פקטור מאוד חשוב בקידום האתר. דבר התורם מאוד לבעל העסק  בכך שככל שיש יותר גולשים באתר כך החשיפה היא גדולה יותר וכך יש סיכוי גבוה יותר שהוא יגדיל את רווחיו.

נכתב ע"י חברת WebResult מחלקת עיצוב אתרים

 

Comments are closed.