עיצוב גרפי – כיצד רוכשים כלים וידע בתחום

עיצוב גרפי

העין שלנו התרגלה לקבל את המרחב הציבורי והפרטי, על שלל המוצרים, האריזות, האייקונים, המודעות, האתרים, תוכניות הטלוויזיה והפרסומות שאנחנו נחשפים אליהם, כדבר מובן מאליו. למעשה, מאחורי כל אחד מאלה עומד עיצוב גרפי, בידיו של מעצב גרפי ותהליך שכולל חשיבה שיווקית, יצירתיות ויכולת ביצוע. כדי להביא כל מוצר גרפי לידי מימוש נזדקק ליכולות ולכלים שנרכשים בלימודי עיצוב גרפי. הקבלה ללימודים דורשת בין היתר הגשת תיק עבודות בעיצוב גרפי המשקף את היכולות הגולמיות של המועמד ואת מידת ההתאמה שלו ללימודים ולמקצוע.

עיצוב גרפי – בכל מקום

 

עיצוב גרפי של ימינו הוא ענף שנוגע בהמון תחומים: בעיצוב פרינט שכולל בין היתר עיצוב ניירת, הזמנות, תמונות, אלבומים וכרטיסי ביקור, אריזות ושלטי חוצות ובעיצוב למדיות החדשות: לאתרי אינטרנט, מיניסייטים, באנרים, למשחקים ומצגות, לקמפיינים פרסומיים, לתוכניות טלוויזיה ופרומואים ועוד. ריבוי המדיות דורש מהמעצב הגרפי הבנה מורכבת לא רק של המסר השיווקי וקהל היעד של כל פריט עיצוב אלא גם של המדיה שהמסר פועל בתוכו ודרכי ההתנהלות של קהל היעד במדיום הזה.

 

עקרונות העיצוב הגרפי

 

למרות המגוון והשכלולים הטכנולוגיים שמשנים את התחום חדשות לבקרים, הבסיס לעיצוב הגרפי נשמר. עיצוב גרפי עוסק בדרכים שבהם ניתן להעביר מסר באמצעות ויזואליה עם או בלי טקסט שיווקי שנלווה אליו. איקונים, כמו אלה שאנחנו מכירים מהמחשב או הסמרטפון, הם יחידות בסיסיות של עיצוב גרפי – סמל זעיר שמשקף מושג שמוכר לכולנו. הלוגו – הסמל המסחרי של חברות וגופים אחרים, הוא ניסיון לרכז את מהות העסק, הארגון, המפלגה וכדומה במעין אייקון ממותג אחד שיבטא את הערכים של הגוף שמאחוריו. עבור מפלגה ששואפת לייצג קהל בוחרים מרכזי ורחב בעם, למשל, ייוצר לוגו שכולל צבעוניות לאומית מקובלת – כצבעי הדגל. במקרים רבים יתווסף לאלמנט העיצוב טיזר או סלוגן, סיסמה שיווקית קצרה ופשוטה שחוברת לנראות הגרפית כדי להעביר מסר או אווירה שמשרתת את המוצר. גם לעיצוב הפונט של הסלוגן, גודל האותיות, צורתן, הרווחים ביניהן וכדומה יש חשיבות רבה והמעצב הגרפי יורד לפרטי הפרטים על מנת להעביר את ערכי המוצר, יהיה אשר יהיה על בסיס הבריף, הנחיות היסוד שנקבעו על ידי צוות הקריאטיב או יועצי תקשורת.

 

לימודי עיצוב גרפי

 

לימודי עיצוב גרפי אפשר ללמוד בשורה ארוכה של מכללות בכל רחבי הארץ, ביניהן בצלאל בירושלים ושנקר ברמת גן. הלימודים כוללים קורסי מבואות בעיצוב, אומנות ורישום, קורסים ספציפים בעיצוב לאינטרנט ווידאו ארט, לצד לימודים משלימים בתקשורת המונית ופרסום. מרכיב מרכזי בעבודתו של המעצב הגרפי כולל התנסות ומיומנות בעבודה עם תוכנות עיצוב ממוחשבות כפריהנד ופוטושופ. הקבלה ללימודים כוללת מבחני הבוחנים את היכולת האסתטית והאומנותית, ראיונות קבלה וכאמור, גם הגשה של תיק עבודות עיצוב גרפי ראשוני.

 

Comments are closed.